Tilavaraukset ja hinnat

Osaa seurakuntien käytössä olevista tiloista vuokrataan myös ulkopuolisille erilaisia tilaisuuksia, tapahtumia, konsertteja ja leirejä varten.

Tilavarauksissa ota yhteyttä siihen seurakuntaan, jonka käytössä olevasta tilasta olet kiinnostunut. Tämän sivun alalaidasta löydät eri tilojen hinnat.

Tilojen hinnat ja käyttöehdot

• Vuokra pitää sisällään tilan käytön kahdeksaksi (8) tunniksi, koneiden ja laitteiden sekä astioiden käytön.
  • Tilan käyttö kahdeksan (8) tunnin vuokra-ajan ylittävältä osalta 45 euroa/alkava tunti.
  • Tilan vuokraaja vastaa, että tila on samassa kunnossa kuin vuokrauksen alkaessa. Tilan saattamisesta alkuperäiseen kuntoon (esim. tiskaus) veloitetaan 55 euroa/henkilötyötunti.
  • Hämeenlinnan seurakuntayhtymän seurakuntien jäseniltä ei peritä tilavuokraa kastetilaisuuksista tai siunaustilaisuuksista. Tilavuokraa ei peritä vihkimisestä, mikäli vihittävät tai heidän vanhempansa ovat Hämeenlinnan seurakuntayhtymän seurakuntien jäseniä.
  • Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Kirkot

Toimitukset

• Muun seurakunnan jäsen 150 euroa.
  • Ei seurakunnan jäsen 250 euroa.

Kirkkokonsertit (kaupalliset / lippu)

• Hämeenlinnan kirkko 1600 euroa.
  • Muut kirkot 400 euroa.

Kirkkokonsertit ja muut tilaisuudet (ohjelma / vapaa pääsy)

• Hämeenlinnan kirkko 400 euroa.
  • Muut kirkot 300 euroa.

Hyväntekeväisyystapahtumat (ohjelma / vapaa pääsy)

• Hämeenlinnan kirkko 0 euroa.
  • Muut kirkot 0 euroa.

Kappelit

• Muun seurakunnan jäsen 150 euroa.
  • Ei seurakunnan jäsen 250 euroa.

Vuokraus ainoastaan toimituksiin.

Seurakuntatalot

Poltinahon seurakuntatalo

• Seurakuntasali, kahvio ja keittiö 250 euroa.
  • Kahvio ja keittiö 150 euroa.
  • Kahvio 100 euroa.
  • Keittiö 100 euroa.
  • Kerhohuone 123, takkahuone ja keittokomero 150 euroa.
  • Eteishalli (myyjäiset), Kerhohuoneet 122 ja 123, Musiikkisali, Monitoimisali 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa.

Jukolan Lintukoto

• Seurakuntasali, kahvio ja keittiö 250 euroa.
  • Kahvio ja keittiö 150 euroa.
  • Kerhohuoneet 3 kpl ja keittokomero 150 euroa.
  • Keittiö 100 euroa.
  • Kerhohuone 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa.

Vanajan, Rengon, Hauhon, Kalvolan, Lammin, Tuuloksen seurakuntatalo

• Seurakuntasali ja keittiö 150 euroa.
  • Seurakuntasali 100 euroa.
  • Keittiö 100 euroa.
  • Kerhohuone 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa.

Yksittäiset tilat

Muut pienet kokoontumistilat tai kerhohuoneet, Kalvolan kirkon takasali 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa.

Reskan Kulma, Kalvolan keskuskulma, Lammin keidas (uimahalli), Hauhon Punainen tupa, Tuuloksen pihatupa, Rimmin rukoushuone 40 euroa/kerta.

Leirikeskukset

Loimalahti

• Sali ja ruokasali 100 euroa.
  • Sauna tai rantasauna 160 euroa.

Syöksynsuu

• Opetustila 100 euroa.
  • Rantasauna 160 euroa.
  • Keittiö ja ruokasali 100 euroa.

Kaunisniemi

• Opetustila 100 euroa.
  • Rantasauna 160 euroa.
  • Keittiö ja ruokasali 100 euroa.
  • Yöpyminen omin liinavaattein 25 euroa / hlö / vrk.

Perustelluista syistä talous- ja hallintojohtaja voi yksittäistapauksissa myöntää osittaisen tai täydellisen vapautuksen yhteisen kirkkoneuvoston vahvistamista maksuista.

Huomioitavaa tilojen varauksissa ja käytössä

Vahtimestari on paikalla avaamassa ovet. Hän ei osallistu tilaisuuden järjestelyihin, ei emännöi/isännöi tai toimi tarjoilijana eikä toimi järjestysmiehenä.

• Tilavaraus on tehtävä viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta. Varausten kellonajat ovat sitovia. Tilavarauksen peruutuksesta alle 14 päivää ennen varausta veloitetaan 50 % tilavuokrasta.
  • Edellisenä päivänä tapahtuvaan tilan etukäteisvalmisteluun on varattava aika, veloitus 45 euroa/tunti.
  • Vuokra-aika on enintään kahdeksan (8) tuntia ja tilan käyttö vuokra-ajan ylittävältä osalta on 45 euroa/alkava tunti. Kaikista tiloista on poistuttava klo 21.00 mennessä.
  • Kirkollisille juhlapyhille ei oteta tilavarauksia yksityishenkilöille.
  • Tilojen luonne on huomioitava: kristillisiä symboleja ei saa peittää.
  • Tulen ja savun käyttö kirkkotiloissa ei ole sallittua, kynttilöitä poltetaan vain alttarialueella.
  • Tanssien järjestäminen ei ole mahdollista.
  • Alkoholinkäyttö tiloissa on kielletty.
  • Valot on sammutettava sekä ikkunat ja ovet suljettava tilaisuuden päätyttyä.
  • Tila on luovutettava siinä kunnossa kuin se on annettu varaajan käyttöön.
  • Irtaimistoa ei saa viedä mukanaan. Astiat ja muu esineistö tiskataan ja laitetaan takaisin omille paikoilleen. Liedet, tasot ja altaat puhdistetaan ja jätteet lajitellaan ulos jäteastioihin. Tilan saattamisesta alkuperäiseen kuntoon seurakuntayhtymän toimesta veloitetaan 55 €/henkilötyötunti.
  • Tilaisuuden järjestäjä on korvausvelvollinen mahdollisesti särkyneestä tai kadonneesta seurakuntayhtymän omaisuudesta.
  • Pöytäliinoja ei vuokrata.

Muuta huomioitavaa

• Äänitykset hoidetaan kirkkojen aukioloaikojen jälkeen.
  • Soittimien käytöstä vastaavat kanttorit ja esimerkiksi soittimien siirtämiseen on pyydettävä heiltä lupa.
  • Pianojen viritys hoidetaan tarvittaessa, tilaajan kustannuksella.